Toti cei interesati sa promoveze o firma, produs, serviciu, etc. in mediul on-line stiu deja ce este SEO si la ce ajuta un SEO de calitate. Optimizarea SEO se face pentru propulsarea site-ului in cautari pentru anumite cuvinte cheie. Asa se obtine un trafic gratuit si targetat din cautarile zilnice efectuate cu motoarele de cautare. Stiind ca 85% din potentialii clienti folosesc Google ca motor principal de cautare, optimizarea SEO se face in principal pentru acesta. Optimizarea unui site este insa un task care necesita rabdare, perseverenta si atentie la detalii.
SEO are 2 componente de care trebuie sa se tina cont:
- OFFSITE. Presupune construirea de linkuri catre site. Aceste linkuri se pot obtine prin inscrierea acestuia in directoare web si directoare de articole, schimb de linkuri cu site-uri pozitionate pe acelasi segment de piata, cumpararea de linkuri text, postarea de comentarii pe forumuri, blog-uri, comunicate de presa etc. Trebuie sa se tina cont insa si de calitatea si cantitatea linkurilor care trimit catre site.Este un efort sustinut pe termen mediu si lung.
- ONSITE. Este componenta de baza a SEO si trebuie sa tina cont de urmatoarele aspecte : titlul, descrierea si cuvintele cheie pentru fiecare pagina in parte, densitatea si proximitatea cuvintelor cheie targetate, vechimea site-ului. La conceperea unui site trebuie gandite si atributele ‘alt” pentru imagini si title pentru linkuri (cuprinde meta title, meta description, cuvinte cheie ….).